Regeneracja DPF - Filtr cząstek stałych DPF, FAP, GPF
image

Regeneracja DPF , wypalanie DPF , czyszczenie DPF...co to właściwie jest...

W przypadku zabiegów stosowanych przy filtrze DPF utarło się kilka, często mylonych ze sobą pojęć. Dlatego wyjaśnimy tutaj najbardziej popularne znich oraz to co one faktycznie oznaczają i jaki zakres usługi się znimi wiąże.

Czyszczenie DPFczyszczenie filtra DPF polega na usunięciu z jego wnętrza sadzy oraz osadów pozostałych po procesie spalania sadzy podczas eksploatacji samochodu. Usługę tą wykonuje się w sytuacji, gdy filtr jest mocno zapchany osadami i sadzą lub, gdy z powodu awarii podzespołu zatkał się dużą ilością sadzy, która nie mogła być "samoczynnie" usunięta przy regeneracji inicjowanej przez sterownik silnika lub regeneracji serwisowej. Istnieją różne sposoby czyszczenia filtrów DPF i wszystkie zostały u nas przetestowane. Na podstawie doświadczenia zbudowaliśmy własną linię do oczyszczania filtrów DPF i katalizatorów SCR. Nie ma drugiej takiej, ponieważ jest to nasze indywidualne rozwiązanie.

Wypalenie DPF/wypalanie serwisowe DPF przez wypalenie filtra DPF rozumiemy zainicjowanie urządzeniem diagnostycznym serwisowego wypalania DPF. Przeprowadza się je wówczas, gdy procesy automatycznego, inicjowanego przez ECU procesu zostają zaburzone lub wielokrotnie przerwane. Wypalanie to można przeprowadzać tylko jeśli poziom zapełnienie sadzą nie jest większy od poziomu bezpiecznego, określonego przez producenta. Jeśli ilość sadzy jest ponadnormatywne to wypalanie serwisowe zostanie przerwane przez sterownik silnika. W takim wypadku filtr należy zdemontować, sprawdzić jego stan i poddać czyszczeniu.

Regeneracja DPF - słowo "regeneracja" wg nas jest bardzo często nadużywane ponieważ stosuje się je do określenia innych czynności związanych z naprawą DPF niż faktycznie przeprowadzone. Regeneracja DPF lub SCR polega na przywróceniu tłumikowi właściwości zbliżonych do fabrycznie nowego. Polega ona na demontażu wkładu DPF i/lub katalizatora, poddaniu tych elementów inspekcji i wyczyszczeniu. Wyczyszczone wkłady owijane są fabrycznie nową otuliną termiczna i osadzane na nowo w tłumiku. Tak przygotowany produkt jest polerowany lub malowany. Regenerację DPF przeprowadza się w sytuacji, gdy sprawdzenie filtra przed lub po czyszczeniu pokaże, że uszkodzona jest otulina termiczna, lub przesunięte są wkłady w filtrze oraz jeśli klient sobie zażyczy takiej kompleksowej usługi.

Wymiana DPFw przypadku, gdy oryginalny filtr DPF, czy katalizator SCR jest uszkodzony mechanicznie to nie jest możliwe jego czyszczenie czy regeneracja. Uszkodzony element należy wymienić na fabrycznie nowy lub inny wyczyszczony. Tańszą opcją jest wymiana na część używaną i profesjonalnie wyczyszczoną ale z takich filtrów jest coraz mniej i coraz częściej musimy montować wkłady fabrycznie nowe. Nowy lub wyczyszczony wkład w fabrycznie nowej otulinie termicznej zostaje osadzony w puszce, która na koniec jest polerowana lub malowana. W naszej ofercie posiadamy również fabrycznie nowe całe tłumiki(całe pszuki z DPF) w ich przypadku wymiana polega tylko na demontażu starego tłumika z DPF i montażu nowego.
Nasze czyszczenie DPF, czy regeneracja DPF to zupełnie inny standard i technologia. Filtry regenerowane w naszej firmie poddawane są skomplikowanemu procesowi przebiegającemu w specjalnie zaprojektowanych do tego celu urządzeniach! Jest to absolutny ewenement na naszym rynku! Filtr zostaje oczyszczony ze wszystkich zanieczyszczeń - sadzy, popiołów i innych osadów, jego przepustowość jest taka sama jak fabrycznie nowego filtra. Zaparaszamy! 

Możemy zregenerować prawie każdy FAP/DPF, montowane we wszystkich markach i modelach aut, maszyn i urządzeń poruszających się po naszych drogach, budowach i polach. Filtr cząstek stałych nie może zostać zregenerowany tylko wtedy gdy jest uszkodzony mechanicznie. Należy również pamiętać o tym, że filtr DPF z przebiegiem ponad ok 200tys km to nie tylko problem z osadami ale również z utlenionymi metalami szlachetnymi, taki filtr nigdy już nie będzie spełniał takich właściwości jak fabrycznie nowy DPF, nawet jeśli wyczyścimy go w 100%. Jeśli filtr cząstek stałych jest zniszczony i nie da się go zregenerować to wymieniamy wkład filtra na fabrycznie nowy lub oferujemy całkowicie fabrycznie nowy filtr.


Powyższe nie stanowi oferty w rozumieniu Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego i innych. Prosimy o telefoniczne potwierdzenie dostępności asortymentu i aktualnych cen. Czas wykonania usługi jest orientacyjny i może być krótszy lub się wydłużyć z przyczyn niezależnych od nas(problem z programowaniem ECU, problem z odkręceniem zardzewiałej śruby itp).

FAQ - najczęściej zadawane pytania

 

Wszelkie prawa zastrzeżone(c) TuneFORCE Grzegorz Stroisz

Wszystkie prawa zastrzeżone. Platforma: iCMS3