Usuwanie DPF - DPF Audi A6

Usuwanie DPF Audi A6

DPF Audi A6 3.0/2.7TDI sterownik EDC16 - wydawało by się proste auto, niestety w wielu przypadkach filtry cząstek stałych są w tych samochodach usuwanie źle. Po kilkuset kilometrach z "niewiadomych" przyczyn zaczyna brakować mocy, problem ten pojawia się głównie w przypadku silników 2.7TDI. Niektórzy z tym kłopotami jakoś sobie radzą ale mimo wszystko nadal brną w ślepy zaułek. Po prawidłowo wykonanej modyfikacji bloki pomiarowe powinny wyglądać tak jak na jednym z poniższych obrazków(ostatnim) - we wszystkich polach muszą być same zera, a w wypadku temperatur skrajne wartości jakie pokazuje ECU przy wyłączonych czujnikach w programie. Jeśli w Twoim aucie, po modyfikacji bloki pomiarowe wyglądają całkiem inaczej, widzisz rzeczywiste wartości na czujnikach temperatury oznacza to że, problem dpf może powrócić.

W przypadku samochodów wyposażonych w nowszej generacji sterownik silnika - EDC17 sprawa DPFa, czujników i bloków pomiarowych wygląda inaczej, ponieważ programiści inaczej zaimplementowali działanie całego układu. EDC17 nie jest dla nas żadnym problemem - tutaj również wyłączamy funkcje dotrysku DPF nawet w zabezpieczonych przed odczytem(ANTI TUNING PROTECTION) komputerach.

Opis ten dotyczy wszystkich samochodów w grupie VAG wyposażonych w silniki 2.7/3.0/4.2/5.0TDI, niezależnie czy jest to Audi czy VW.

Włączony(uszkodzony) DPF - silnik bardzo mozolnie wkręca się na obroty

Wyłączony DPF


Wszelkie prawa zastrzeżone(c) TuneFORCE Grzegorz Stroisz

Wszystkie prawa zastrzeżone. Platforma: iCMS3