Wypalanie serwisowe DPF
Czyszczenie, wypalanie serwisowe...tak nazywamy "regenerację" w trybie serwisowym. Przeprowadza się je w sytuacji gdy filtr DPF jest sprawny, a tylko zapełnienie sadzą przekroczyło dopuszczalny poziom i niemożliwe jest jego wypalenie z pozycji użytkownika podczas normalnej eksploatacji. W praktyce tego typu zabiegi przeprowadza się w tylko dosyć świerzych/młodych samochodach z niewielkimi przebiegami, kiedy filtr DPF jest jeszcze w niezłej kondycji, ilość popiołów i osadów jest niewielka, a statn techniczny pozwala na bezpieczne przeprowadzenie zabiegu. Moga być różne przyczyny wymagajace awaryjnego wypalania/czyszczenia:
- Zbyt duża ilości przerwanych procesów oczyszczań(regeneracji)
- Awarią któregoś z podzespołów
- Zastosowanie złej jakości paliwa
- Nieodpowiedni olej silnikowy
- inne
Cały zabieg wyglada następująco:
- jeśli jest to możliwe to diagnozujemy i usuwamy usterke, która spowodowała zapchanie filtra DPF sadzą.
- włączamy procedurę regeneracji DPF i w zależności od marki/modelu wypalamy DPF podczas postoju lub w czasie jazdy, którą przeprowadzamy w bezpiecznych warunkach na hamowni podwoziowej lub na drodze.
W wielu przypadkach wypalanie/czyszczenie serwisowe rozwiazuje problem i nie ma konieczonsi regeneracji czy wymiany filtra DPF.
Powyższe nie stanowi oferty w rozumieniu Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego i innych. Prosimy o telefoniczne potwierdzenie dostępności asortymentu i aktualnych cen. Czas wykonania usługi jest orientacyjny i może być krótszy lub się wydłużyć z przyczyn niezależnych od nas(problem z programowaniem ECU, problem z odkręceniem zardzewiałej śruby itp).
Wszelkie prawa zastrzeżone(c) TuneFORCE Grzegorz Stroisz